.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ احمدی‌نژاد به پیشنهاد هسته‌ای روسیه

محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهور در واكنش به طرح گام به گام روسيه برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، با بیان اينكه ما گام خود را برداشته‌ايم، خواستار برداشتن قدم از سوي طرف‌هاي مقابل شد.

به گزارش ايسنا احمدي نژاد، كه در مراسم ثبت جهاني «باغ شاهزاده ماهان» كرمان سخن مي‌گفت، در این رابطه اظهار کرد: بحث طرح گام به گام را مطرح كردند، بسيار خب. ما گام خود را برداشته‌ايم و با آژانس همكاري كرده‌ايم، شما نيز گامتان را برداريد و برنامه‌ريزي كنيد و يك قدم شما برداريد و يك قدم ما.
رييس‌جمهور با بيان اينكه ما گفته‌ايم كه نمي‌خواهيم بمب بسازيم، گفت: ما اين موضوع را بارها گفته‌ايم كه نمي‌خواهيم بمب بسازيم و اگر بخواهيم در اين زمينه از كسي واهمه نداريم.
پیش از این، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه سه‌شنبه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود در واکنش به طرح گام ‌به ‌گام سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه درباره برنامه هسته‌اي كشورمان گفته بود: فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز ايران در چارچوب فعاليت‌هاي آژانس و بندهاي مربوط به معاهده ان.پی.‌تی كاملا قانوني و حق ملت ماست و با همكاري آژانس و تحت نظارت آن صورت مي‌گيرد و هر نوع فعاليتي كه انجام مي‌شود به آژانس اطلاع‌رساني مي‌شود. اگر كشورهاي مختلف به دنبال حل اين مساله هستند، بايد به سمتي گرايش پيدا كنند كه حقوق ملت ما را به رسميت بشناسند.
وي با بیان اینكه طرح لاوروف هنوز به دست ايران نرسيده است، افزوده بود: بعد از دريافت، آن را بررسي مي‌كنيم.
بر اساس این گزارش، پنج‌شنبه دو هفته قبل، لاوروف در جریان سفر به واشنگتن طرحی را درباره پرونده هسته‌ای کشورمان پیشنهاد کرد. طرحي كه بر اساس آن، با رويكردي «گام به گام» سوالات غرب درباره برنامه هسته‌اي ايران مطرح خواهد شد و به موازات آن، 1+5 به طور تدريجي تحريم‌هاي ايران را كاهش مي‌دهد. آمريكا نیز در واکنش اولیه به این طرح از بررسي آن خبر داده، اما در عین حال گفته بود که رویکرد واشنگتن مبتنی بر «اعمال فشار» و «همکاری» است، در حالی که طرح روسیه تنها رویکردی تشویقی دارد.
ساخت بمب اتم در ایران دروغ است
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم ثبت جهاني «باغ شاهزاده ماهان» كرمان با اشاره به تحريم‌هاي دشمنان عليه ملت ايران گفت: آنها از پيشرفت ملت ايران مي‌ترسند و صحبت‌هايي كه در مورد بمب اتم و مسائلي اين چنين مطرح مي‌كنند، دروغ است و صحت ندارد و در واقع آنها از بمب اتم و موشك ايراني نمي‌ترسند، بلكه آنها از پيشرفت ملت ايران و موجي كه ملت ايران مي‌تواند ايجاد كند، مي‌ترسند.
رييس‌جمهور با اشاره به جوسازي كشورهاي غربي عليه پيشرفت‌هاي ايران، از جمله پيشرفت‌هاي موشكي كشورمان، گفت: آنها دروغ مي‌گويند كه موشك‌هاي ايراني مي‌خواهد روسيه و برخي كشورهاي عربي را بزند. ما با روسيه دوستيم. كجاي تاريخ نشان داده است كه ملت ما تجاوزگر بوده است؛ بنابراين اين سخنان و مسائلي كه مطرح مي‌كنند، يك دروغ است. احمدي‌‌نژاد گفت: موشك ما كارخانه گندله‌سازي و لوله مس است، موشك ما ماهواره است، موشك ما پيشرفت‌هاي صورت گرفته در زمينه سلول درماني و همچنين فرهنگ اسلام ناب محمدي است. وي با اشاره به تحريم‌هاي غرب عليه ملت ايران و ادعاهاي دروغين كه آنها مطرح مي‌كنند، گفت: آنها ما را تحريم كردند و مثلا قطعه هواپيما نمي‌دهند. اينها چه ربطي به بمب اتم دارد؟ ما نمي‌خواهيم بمب اتم بسازيم و اين را بارها گفته‌ايم.
حاکمان دنیا جز شکست راهی ندارند
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه آنهايي كه در دنيا اكنون حاكم هستند، نمي‌توانند خود را جمع و جور كنند و در برابر قدرت و اراده ملت ايران عددي نيستند، گفت: مشخص است كه آنها در برابر اراده ملت ايران جز شكست راهي ديگر ندارند و به دنبال اين هستند كه نگذارند كه ايران ساخته شود.
وی با بيان اينكه ملت ايران خود را باور كرده‌اند، گفت: ما بايد ايران را بسازيم و از آن طرف ميراث فرهنگي ايران را معرفي كنيم، در واقع هم بايد كارخانه داشته باشيم و هم ميراث فرهنگي و اينها باهم هستند و در كنار اينها فرهنگمان را حفظ كنيم.
رييس‌جمهور همچنين در ابتداي سخنان خود در اين مراسم با اشاره به پروژه‌هايي كه در جريان سفرش به كرمان افتتاح كرد، بر اهميت پروژه‌هاي افتتاح‌شده در امر فولاد تاكيد و اظهار كرد: برنامه‌هاي گسترده‌اي براي فولاد استان پيش‌بيني شده كه اميدواريم بخش قابل توجهي از آن در دولت نهم به نتيجه برسد.
رييس‌جمهور با اشاره به اهميت طرح‌هاي ياد‌شده در راستاي ايجاد اشتغالزايي در استان و رشد صنايع گوناگون گفت: در ساخت اين كارخانه‌ها متخصصان ايراني نقش بسزايي داشتند و در واقع انديشه ايراني در پيشبرد و ساخت آنها بسيار موثر بوده است.
شرط تاثیرگذاری در معادلات جهانی
رييس‌جمهور در ادامه بار ديگر به اهميت ساختن ايران اشاره كرد و گفت: براي اينكه به عزت و استقلال برسيم، بايد ايران را بسازيم، اگر مي‌خواهيم تاثير‌گذار باشيم و در عرصه جهاني نقش‌آفرين باشيم، بايد ايران را بسازيم، امروز در دنيا مسابقه پيشرفت و ساختن است.
رييس‌جمهور ادامه داد: اگر ملتي بهترين افكار، انديشه و سابقه‌ تمدني داشته باشد؛ ولي پيشرفت نكرده باشد، در معادلات جهاني به حساب نمي‌آيد.
وي با بيان اينكه مي‌بينيم وقتي به يك پيشرفت علمي دست پيدا مي‌كنيم و به يك فناوري مي‌رسيم در جهان چقدر اثر گذاشته مي‌شود و منعكس مي‌شود و اين پيشرفت‌ها ملاك‌هاي ارزشيابي است، تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيم در محيط بين‌المللي اثر‌گذار باشيم، بايد اين‌گونه نيز باشيم، در درجه اول نيز بايد ايران را بسازيم.
احمدي‌نژاد با اشاره به اهميت موضوع كار و اينكه بايد تلاش كنيد كار به يك امر مقدس و آرماني در جامعه مبدل شود، گفت: هر كس در هر كجاي ايران است بايد براي پيشرفت ايران كار كند. رييس‌جمهور به تاثير انقلاب اسلامي در ايجاد خودباوري و هوشياري و بيداري ملت ايران اشاره كرد و گفت: ما همه بايد در كنار هم ايران را بسازيم و دشمنان از ساختن ايران مي‌ترسند، در واقع آنها از پتانسيل ايران آگاه هستند و مي‌دانند ملت ايران اگر فرصتي پيدا كند، خود را مي‌سازد و براي ملت‌ها الگو مي‌شود و تاريخ اين موضوع را نشان داده است.
رييس‌جمهور با اشاره به ميراث فرهنگي كه در كشور ما وجود دارد، گفت: اگر برخي از اين آثار فرهنگي در برخي كشورها بود، آنچنان آن را مطرح مي‌كردند، بروشور و تبليغات در مورد آن پخش و توزيع مي‌كردند كه تمام جهان با آن آشنا شوند. اين درحالي است كه ايران پر از اين آثار است.
منحرف کردن ذهن ملت خیانت است
رييس‌جمهور با بيان اينكه هر كسي در هر نقطه ايران بايد كار كند، گفت: هركسي، هر جرياني و هر موضوعي كه ذهن ملت ايران را از همدلي، كار و تلاش معطوف به موضوع ديگري ببرد، اين خيانت است.
وي گفت: خدا را شاكريم كه امروز آهنگ ساختن در ايران دلنشين و دلنواز است و هر كجاي ايران كه مي‌رويم كار و تلاش در حال صورت گرفتن است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.